Cilj predmeta
Identifikovati i analizirati osnovne koncepte menadžmenta elektronskog poslovanja i karakteristike poslovnih sistema koji posluju putem Interneta. Definisati osnovne procese elektronskog poslovanja, kao i mikro i makro faktore okruženja organizacije, koji ključno utiču na uspešnost poslovanja putem Interneta. Definisati i objasniti odluke neophodne organizacijama koje svoje poslovanje usmeravaju ka e-poslovanju i razmotriti aktivnosti u kojima se takve odluke donose.
Ishod predmeta
Studenti će usvojiti osnovne koncepte menadžmenta elektronskog poslovanja. Savladaće i osnovne veštine neophodne za upravljanje organizacijama u oblasti elektronskog poslovanja. Biće sposobni da odgovore na pitanja koja se razmatraju u organizacijama koje posluju putem Interneta: Kakav je odnos tradicionalnog i e-poslovanja? Koje su osnovne karakteristike organizacija u oblasti e-poslovanja? Koji pristup u izboru e-strategije treba usvojiti? Koliko treba investirati u e-poslovanje? Koji procesi treba da budu prioritetni za našu organizaciju po pitanju e-poslovanja? Da li usvajati nove poslovne modele i modele prihoda? Koje promene treba izvršiti u organizaciji da bi započeli sa e-poslovanjem?
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
Promene u menadžmentu uslovljene primenom Interneta. Uticaj Interneta na faze procesa upravljanja i nivoe menadžmenta. Uvod u e-poslovanje i e- trgovinu. Osnove e-trgovine. Infrastruktura e-poslovanja i upravljanje infrastrukturom e-poslovanja. Okruženje elektronskog poslovanja: mikro- i makro- okruženje i ključni faktori okruženja. Strategija e-poslovanja. Intranet i ekstranet i njihovo korišćenje u poslovnim funkcijama.
Praktična nastava
Diskusije sa polaznicima i razmatranje konkretnih primera, studije slučaja i analize prema sadržaju predmeta koji je predviđen teorijskom nastavom.
Literatura
- D. Chaffey, Digital Business and E-commerce Management: Strategy, Implementation and Practice, Pearson Education Limited Harlow, UK, 2015.
- A. Marković, Menadžment e-poslovanja, 2020.