University of Belgrade, Faculty of organizational sciences

Department for e-business

E-obrazovanje

Cilj predmeta

Predstavljanje procesa učenja, specifičnosti učenja podržanog tehnologijama i načina za upravljanje tim procesom na nivou grupe i pojedinca. Osposobljavanje studenata za projektovanje i implementaciju sistema elektronskog obrazovanja primenom naprednih internet tehnologija.

Ishod predmeta

Studenti su osposobljeni za projektovanje i implementaciju sistema elektronskog obrazovanja. Sposobni su da kreiraju sadržaje za učenje koji zadovoljavaju didaktičke principe.

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava:

Obrazovanje, razvoj i trening. Klasifikacija obrazovanja. Pojam i proces učenja. Teorije učenja. Osnovni didaktički principi. Razvoj e-obrazovanja. Osnovna pojmovna određenja . Strategije i modeli e-obrazovanja. Ekosistemi e-obrazovanja. Lično okruženje za učenje. Komponente i servisi sistema e-obrazovanja. Infrastruktura za e-obrazovanje. Razvoj cloud infrastrukture i servisa za e-obazovanje. Portali za e-obrazovanje. Blended learning. Adaptivno elektronsko učenje. Kriterijumi i tehnike adaptacije. Stilovi učenja. Razvoj adaptivnih elektronskih kurseva. Učenje zasnovano na projektima i rešavanju problema. Standari e-obrazovanja. Modeli instrukcionog dizajna. Kreiranje sadržaja za nastavne materijale. Objekti učenja. Blumova taksonomija. Metodi i oblici nastavnog rada. Dizajniranje kurseva. Planiranje nastave i organizacija nastavnog časa u elektronskom okruženju. Platforme za upravljanje sistemima e-obrazovanja. Moodle LMS. Tehnologije e-obrazovanja. Učenje putem mobilnih tehnologija. Gamification. Učenje kroz igru. Kolaborativno učenje. Primena društvenih mreža u e-obrazovanju. Student Relationship Management. Crowdsourcing. Flipped classroom. MOOC kursevi i platforme. Microlearning. Pametna obrazovna okruženja i učionice. Proširena realnost i sveprisutno računarstvo u e-obrazovanju. Primena veštačke inteligencije u sistemima e-obrazovanju. Psihički aspekti elektronske komunikacije. Veštine potrebne za e-učenje. Motivacija za e-učenje. Vrednovanje i ocenjivanje znanja u e-učenju. Odnos učenika i nastavnika. Problemi primene informacionih tehnologija u obrazovanju

Praktična nastava

Mapiranje dimenzija procesa učenja. Infrastruktura za e-obrazovanje. Sistemi za upravljanje kursevima. Moodle instalacija i konfiguracija. Razvoj Moodle dodataka, Moodle API. Dizajniranje i korišćenje objekata učenja. Primena IEEE LOM, SCORM  i  LMS standarda. Razvoj adaptivnog sistema e-obrazovanja. Dizajniranje obrazovnih sadržaja primenom koncepata učenja kroz igru i učenja zanosvanog na rešavanju problema. Razvoj MOOC kurseva. Coursera, Udemy. Primena mobilnih tehnologija,servisa i aplikacija u e-obrazovanju. Primena društvenih medija i mreža u e-obrazovanju. Primena koncepta neformalnog i informalnog e-učenja. Primena koncepata crowdsourcing u sistemu e-obrazovanja. Implementacija koncepata proširene realnosti u e-obrazovanju. Projektovanje pametnog obrazovnog okruženja. Kreiranje ličnih okruženja za e-učenje primenom savremenih informacionih tehnologija.

Literatura

1. B. Radenković, M. DespotovićZrakić, Z. Bogdanović, D. Barać, A. Labus Elektronsko poslovanje Fakultet organizacionih nauka, Beograd 2015
2. Despotović-Zrakić, M., Milutinović, V., & Belić, A. Handbook of Research on High Performance and Cloud Computing in Scientific Research and Education Hershey, PA: IGI Global 2014
3. Despotović-Zrakić, M., Marković, A., Bogdanović, Z., Barać, D., & Krčo, S. Providing adaptivity in Moodle LMS courses Journal of Educational Technology & Society 2012
4. Labus, A., Despotović Zrakić, M., Radenković, B., Bogdanović, Z., & Radenković, M. Enhancing formal e-learning with edutainment on social networks Journal of Computer Assisted Learning 2015
5. Zahirović Suhonjić, A., Despotović-Zrakić, M., Labus, A., Bogdanović, Z., & Barać, D. Fostering students’ participation in creating educational content through crowdsourcing Interactive Learning Environments 2019
6. Bogdanović, Z., Barać, D., Jovanić, B., Popović, S., & Radenković, B. Evaluation of mobile assessment in a learning management system British Journal of Educational Technology 2014
7. Anđelković Labrović, J., Milosavljević, G. Mogućnosti primene koncepta ličnog okruženja za e-učenje 2.0 Andragoške studije, 1, 175-194, UDK 37.018.43:004.738.5 , http://www.as.edu.rs/pdf/articles/379 2015
8. Petrović, N., Anđelković Labrović, J. Mogućnosti pristupa zasnovanog na podacima u upravljanju procesom učenja Andragoške studije, 1, 135-155, doi:10.5937/AndStud1901135P , http://www.as.edu.rs/pdf/articles/452 2019
9. Petrović, N., AnđelkovićLabrović, J., Milinković, I. & Kovačević I. Analitika podataka o angažovanosti u e-učenju SPIN ’19, Beograd, str. 583-590, http://spin.fon.bg.ac.rs/wp-content/uploads/2019/11/SPIN19_Zbornik_radova.pdf 2019
10.  Materijali u e-formi, sa portala za e-učenje moodle.elab.fon.bg.ac.rs 2020