Cilj predmeta
Cilj ovog kursa je da se studenti upoznaju sa veštinama iz oblasti digitalne ekonomije relevantnih sa aspekta povezanosti trendova u savremenom poslovanju i promena u oblasti informacionih i komunikacionih tehnologija.
Ishod predmeta
Studenti stiču kompetencije vezane za kompleksnost poslovanja u uslovima digitalizacije.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
Karakteristike digitalne ekonomije. Virtuelizacija poslovanja. Specifičnosti elektronskog tržišta. Inženjering vrednosti. Adaptivna efikasnost digitalne ekonomije. Merenje performansi u digitalnoj ekonomiji. Značaj eksternog benčmarkinga. Virtuelni lanac vrednosti i prednosti autsorsinga. Ekonomika informacija. Značaj informacionih i komunikacionih tehnologija za kreiranje konkurentskih prednosti. Mrežne eksternalije i primena metoda formiranja prodajnih cena. Metode poboljšanja profitabilnosti u digitalnoj ekonomiji. Primena softvera za simulaciju rezultata poslovanja. Konkurentske strategije u digitalnoj ekonomiji. Izrada biznis plana za poslovni poduhvat u uslovima digitalne ekonomije.
Praktična nastava
Časovi vežbi prate sadržaj i strukturu predavanja i uključuju: analizu slučajeva iz prakse, inženjering vrednosti-primenu metoda, kreativne radionice, primenu novih pristupa merenju performansi poslovanja u uslovima digitalne ekonomije, vežbe uz korišćenje Interneta, primenu softvera u digitalnoj ekonomiji.
Literatura
- V.Milićević, Internet ekonomija (delovi knjige), Fakultet organizacionih nauka, 2002.
- V.Milićević, B.Ilić, Menadžment troškova – strategijski okvir (delovi knjige), Fakultet organizacionih nauka, 2009.
- D. Chaffey, E-Business and e-Commerce Management, Strategy, Implementation and Practice (delovi knjige), Prentice Hall, Financial Times, Harlow, 2011.
- H.Øverby, J.Audestad, Digital Economics: How Information and Communication Technology is Shaping Markets, Businesses, and Innovation (delovi knjige), CreateSpace Independent Publishing Platform, 2018.